Зарубіжна література
І семестр
8
клас ( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
Вступ. Міфи народів світу.
|
|||
1
|
Література і
культура. Роди літератури
|
|
|
2
|
Літературний процес. Основні літературні
епохи,напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах
|
|
|
|
Священні
книги людства як пам`ятка культури і джерело
літератури
|
|
|
3
|
Загальнокультурне
значення священних книг народів світу, найвідоміші з них
|
|
|
4
|
Веди як пам`ятка індоєвропейської словесності ІІ-І
тис. до н. е. Спільність міфів Вед для індійців та аріїв, слов`ян дохристиянської пори
|
|
|
5
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської. Структура
Біблії, її складники. Зв'язок Біблії з історією і міфологією
|
|
|
6
|
Ключові ідеї та
образи Старого та Нового Заповітів. Старий заповіт
|
|
|
7
|
Новий Заповіт (Євангеліє).
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів
|
|
|
8
|
РМ (у)Втілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві
|
|
|
9
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети,
образи, моральні настанови в Корані. Структура Корану, охоплення в ньому
різних сфер людського життя
|
|
|
10
|
Контрольна робота з теми: «Священні книги людства як пам`ятка культури і джерело літератури»
|
|
|
|
Античність
|
|
|
11
|
Поняття про
античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної
літератури. Давньогрецька
міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів.
|
|
|
12
|
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає
Єлену. Облога Трої. Відображення історичних подій у міфах Троянського циклу.
|
|
|
13
|
Гомер. «Іліада»
(огляд). Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур
|
|
|
14
|
Особливості розвитку
і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.) .
«Добре вмирати тому…» Сапфо (VII – VI ст. до н. е). «До Афродіти»Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів».
Образи капітана Смоллета і Джона Сільвера
|
|
|
15
|
Есхіл. «Прометей
закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру.
Основний конфлікт трагедії
|
|
|
16
|
«Золота доба» давньоримської літератури.
Публій Вергілій Марон «Енеїда» (огляд). Образ Енея та його значення в композиції твору
|
|
|
17
|
Квінт Горацій Флакк. « До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця
у творі
|
|
|
18
|
Публій Овідій Назон. «Сумні елегії». Життя і творчість поета.
Міфологічний і філософський сміст поеми «Метаморфози» (огляд)
|
|
|
19
|
Позакласне читання. Овідій «Метаморфози»
|
|
|
20
|
Контрольна робота за розділом «Античність» (твір)
|
|
|
|
Середньовіччя
|
|
|
21
|
Середньовіччя як доба,її хронологічні межі й специфічні ознаки.
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо «Сосна біля південної
галереї». Основні теми і мотиви лірики митця
|
|
|
22
|
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид» Зв'язок поезії з
історичною реальністю
|
|
|
23
|
Золота доба персько-таджицькох лірики. Її характерні особливості, видатні
представники.Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї.
|
|
|
24
|
Урок позакласного читання. Рудакі. Газелі,рубаї.
|
|
|
25
|
РМ. (п) Спілкування з поетом
|
|
|
26
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне
розмаїття. «Пісня про Роланда». Історична основа твору
|
|
|
27
|
Аліг`єрі Данте. Сонет
11. Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до
Відродження.
|
|
|
28
|
Контрольна робота за розділом «Середньовіччя»
|
|
|
29
|
Узагальнення та систематизація знань, здобутих у І семестрі.
|
|
|
Зарубіжна література
Календарне планування на 8 клас.
ІІ
семестр
( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
Відродження
|
|||
30
|
Епоха відродження
в Європі. Гуманізм. Культ античності
|
|
|
31
|
Франческо Петрарка – видатний італійський
поет – гуманіст.
|
|
|
32
|
Франческо Петрарка. Сонети №61, № 132.
Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки
|
|
|
33
|
Вільям Шекспір.
Роль Вільяма Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і
світового мистецтва
|
|
|
34
|
Вільям Шекспір .
Сонети № 66,116,130. Художні особливості сонетів В. Шекспіра
|
|
|
35
|
Трагедія « Ромео і Джульєтта». Історія створення. Конфлікт справжнього
почуття і забобонів.
|
|
|
36
|
Проблема життя і
смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра.
|
|
|
37
|
Позакласне читання. Шекспір та його комедії.
|
|
|
38
|
Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот» І частина. Історія створення
роману
|
|
|
39
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності. Дон Кіхот і
Санчо Панса – парні образи, у яких втілено високу мрію і прагматизм.
|
|
|
40
|
РМ (у) за романом Сервантеса «Дон Кіхот».
Смішне та комічне в романі.
|
|
|
41
|
Синтез різних жанрових ознак у романі(
героїчного епосу, лицарського, філософського роману)
|
|
|
42
|
Контрольна робота за темою «Відродження».
|
|
|
|
Бароко і класицизм
|
|
|
43
|
Бароко як доба і
художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
|
|
|
44
|
Формування нового
бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського
бароко.
|
|
|
45
|
Луїс де Гонгора –і-
Арготе. «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури.
|
|
|
46
|
Джон Донн. Сонет «
Щоб мучить мене…» Роздуми про духовну сутність людини у віршах письменника.
|
|
|
47
|
Позакласне читання. Педро Кальдерон де ла Барка. «Життя –це сон»
|
|
|
48
|
Історичні умови, філософське та естетичне
підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
|
|
|
49
|
Мольєр. «Міщанин – шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії
|
|
|
50
|
Історія створення комедії «Міщанин – шляхтич». Тематика і проблематика
твору.
|
|
|
51
|
Образна система комедії. Основні образи комедії.
|
|
|
52
|
Засоби комічного ( гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного
театру
|
|
|
53
|
РМ (п) . Написання твору за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич»
|
|
|
54
|
Контрольна робота за темою «Бароко і класицизм»
|
|
|
|
Література ХХ –ХХІ ст. «У пошуках себе і високого
польоту»
|
|
|
55
|
Антуан де Сент- Екзюпері. « Маленький принц»
|
|
|
56
|
Антуан де Сент- Екзюпері. « Маленький принц». Людські взаємини, моральні
цінності в казці.
|
|
|
57
|
Філософський зміст казки «Маленький принц». Художні образи твору.
|
|
|
58
|
Річард Бах. « Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору.
|
|
|
59
|
Втілення в образі чайки прагнення високої мети
|
|
|
60
|
Барбара Космовська. «Буба». Художній світ Барбари Космовської
|
|
|
61
|
Марина Аромштам « Коли відпочивають янголи»
|
|
|
62
|
Контрольна робота за темою «Література ХХ –ХХІ ст. «У пошуках себе і
високого польоту»»
|
|
|
63
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за темою «
Література ХХ – ХХІ століття»
|
|
|
64
|
Узагальнення та систематизація
навчального матеріалу
|
|
|
Зарубіжна література
І семестр
6
клас ( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
Вступ. Міфи народів світу.
|
|||
1
|
Вступ. Література
як вид мистецтва. Художній образ.
|
||
2
|
Міфи народів світу. Поняття про міф. Основні
тематичні групи міфів.
|
||
3
|
Індійські міфи. «Про створення світу», «Про
створення ночі»
|
||
4
|
Єгипетський міф.
«Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»
|
||
5
|
Грецькі міфи.
«Міф про Прометея»
|
||
6
|
Грецькі міфи. «Міфи про Геракла»
|
||
7
|
Грецькі міфи.
Міфи «Нарцис», «Пігмаліон»
|
||
Мудрість
байки
|
|||
8
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої
будови, повчальний зміст
|
||
9
|
Езоп. Байки «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця»,
Мурашки і Цикада».
|
||
10
|
Іван Андрійович Крилов. Байка «Вовк і Ягня».
Моральні проблеми в баках І.А. Крилова
|
||
11
|
Іван Андрійович Крилов. Байка «Квартет».
Яскравість алегоричних образів.
|
||
12
|
Контрольна робота №1
за тематичними блоками «Вступ. Міфи народів світу», «Мудрість байки»
|
||
Пригоди і фантастика: творчість Жуля Верна,
Р. Л. Стівенсона
|
|||
13
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. Життєвий і творчий шлях. «Острів скарбів».
|
||
14
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів». Сюжет твору
|
||
15
|
Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів» .
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі
|
||
16
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів». Система образів.
|
||
17
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів». Образи капітана Смоллета і Джона Сільвера.
|
||
18
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів»Моральні цінності.
|
||
19
|
РМ (п) Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів
скарбів» Основні думки твору.
|
||
20
|
Бесіда з позакласного читання . Жуль Верн . Роман «П`ятнадцятилітній капітан»
|
||
21
|
Контрольна робота №2 за тематичним блоком «Пригоди і фантастика :
творчість Жуля Верна, Р.Л. Стівенсона»
|
||
Пригоди і фантастика: творчість Ч. Діккенса, М. В. Гоголя
|
|||
22
|
Чарльз Діккенс « Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті.
|
||
23
|
Чарльз Діккенс «« Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі і
просторі
|
||
24
|
РМ (у)Чарльз Діккенс « Різдвяна пісня в прозі».Значення образу Різдва у
творі. Елементи фольклору.
|
||
25
|
Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом»
|
||
26
|
Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом» Сюжет. Народні традиції та
звичаї у творі
|
||
27
|
Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом» Сюжет. Тема кохання. Образи
Оксани і Вакули.
|
||
28
|
Контрольна робота № 3 за тематичним блоком Пригоди і фантастика:
творчість Ч. Діккенса, М. В. Гоголя
|
||
29
|
Бесіда з позакласного читання. Йо Тенф`юр « І святочному гномові
буває не легко.
|
Зарубіжна література
Календарне планування на 6 клас.
ІІ семестр
(
2 год. на тиждень, 70 год на рік)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
Людські стосунки
|
|||
30
|
Антон Павлович
Чехов. Оповідання «Хамелеон»
|
||
31
|
Антон Павлович
Чехов. Оповідання «Товстий і тонкий»
|
||
32
|
Викриття пристосуванства, підлабузництва в
оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
|
||
33
|
РМ (у)Антон
Павлович Чехов. Оповідання «Хамелеон», «Товстий і тонкий»
|
||
34
|
Джек Лондон «Жага
до життя»
|
||
35
|
Джек Лондон «Жага
до життя». Характеристика героїв твору.
|
||
36
|
Джек Лондон «Жага
до життя» Описи природи та їх роль у тексті.
|
||
37
|
Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант»
|
||
38
|
Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Образи твору. Тема
мистецтва
|
||
39
|
Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий
музикант». Українська природа, народні образи й традиції в повісті
|
||
40
|
Бесіда
з позакласного читання. Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»
|
||
41
|
Контрольна робота №4
за тематичним блоком «Людські стосунки»
|
||
Поетичне бачення світу
|
|||
42
|
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про
красу в поезії митця.
|
||
43
|
Мацуо Басьо. Хайку. Зображеня станів природи в ліриці
поета
|
||
44
|
Роберт Бернс « Моє серце в верховині…». Ідея
любові до батьківщини у вірші.
|
||
45
|
Міфи
північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло «Пісня
про Гайавату».
|
||
46
|
Генрі Лонгфелло
«Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі.
|
||
47
|
Джанні Родарі
«Листівки з видами міст»
|
||
48
|
Контрольна робота №5 за тематичним блоком
«Поетичне бачення світу»
|
||
Образ майбутнього в літературі
|
|||
49
|
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні «Усмішка»
|
||
50
|
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його динаміка.
|
||
51
|
Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі.
|
||
52
|
Роберт Шеклі «Запах думки».Гуманістичний зміст оповідання – віра в
перемогу людського розуму
|
||
53
|
Роберт Шеклі «Запах думки». Роздуми автора про майбутнє людини та людства
|
||
54
|
Бесіда з позакласного
читання. К.
Пуастовський «Теплий хліб»
|
||
55
|
РМ (п) Твір за оповіданням Р. Бредбері «Усмішка»
|
||
Сучасна
література. Зростання і взаємини зі світом
|
|||
56
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен «Міо, мій Міо».
|
||
57
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен «Міо, мій Міо». Моральні цінності у творах А.
Ліндгрен
|
||
58
|
Крістіне Нестлінгер « Конрад, або Дитина з бляшанки»
|
||
59
|
Крістіне Нестлінгер « Конрад, або Дитина з бляшанки» Незвичайність образу
Конрада, риси його характеру
|
||
60
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим –Ґудзик і машиніст Лукас»
|
||
61
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим –Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні
цінності, що утверджуються у творі.
|
||
62
|
Контрольна робота №6 за тематичними блоками « Образ майбутнього в літературі»,
«Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»
|
||
63
|
Узагальнення й систематизація навчального матеріалу
|
||
64
|
Узагальнення та систематизація знань, здобутих у ІІ семестрі
|
Зарубіжна література
Календарно-тематичний план
ІІ семестр
5
клас
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
«Твори
М. Твена, Е. Портер»
|
|||
30
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра»
|
||
31
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Перші почуття
|
||
32
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Світ дітей і світ дорослих у повісті
|
||
33
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн
|
||
34
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв
|
||
35
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Провідні ідеї твору.
|
||
36
|
М. Твен «Пригоди
Тома Сойєра». Порівняльна характеристика героїв.
|
||
37
|
Е. Портер. Роман
«Полліанна»
|
||
38
|
Е. Портер. Роман
«Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору.
|
||
39
|
Е. Портер. Роман
«Полліанна» Ідея радості життя й відкриття світу у творі
|
||
40
|
Позакласне
читання Е. Портер. Роман «Полліанна». Полліанна та її друзі.
|
||
41
|
Е. Портер. Роман
«Полліанна» Художні засоби розкриття образу Полліанни та її друзів
|
||
42
|
Контрольна робота
№ 4 за творчістю М. Твена, Е. Портер
|
||
« Твори Л. Керролла, М.І. Цвєтаєвої»
|
|||
43
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв`язок із
біографією письменника та життям Англії вікторіанської доби.
|
||
44
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див».
|
||
45
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси,
світ її уяви і захопливих пригод.
|
||
46
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які
оточують героїню
|
||
47
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Подальші
пригоди головної героїні
|
||
48
|
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Подальші
пригоди головної героїні
|
||
49
|
РМ (у). Л. Керролл «Аліса в Країні Див».
|
||
50
|
М. І. Цвєтаєва
«Книга в червоній палітурці»
|
||
51
|
М. І. Цвєтаєва
«Книга в червоній палітурці»
|
||
52
|
Контрольна робота №
5 за творчістю Л. Керролла, М. І.
Цвєтаєвої
|
||
«Сучасна
дитяча література, творчість Т.
Янсон, Р. Дала, П. Маара, узагальнення
та систематизація вивченого»
|
|||
53
|
Т. Янсон. Життя і творчість. «Капелюх чарівника»
|
||
54
|
Т. Янсон. «Капелюх чарівника»
Сюжет твору
|
||
55
|
Т. Янсон. «Капелюх чарівника» Чарівність художнього світу твору
|
||
56
|
Т. Янсон. «Капелюх чарівника» Персонажі твору
|
||
57
|
Т. Янсон. «Капелюх чарівника» Утілення в героях твору ідей доброти,
щирості, сімейних цінностей
|
||
58
|
Т. Янсон. «Капелюх чарівника» Художні та жанрові особливості твору
|
||
59
|
РМ (п) У колі добрих друзів
|
||
60
|
Позакласне читання. Р. Дал та його твір «Чарлі і шоколадна фабрика»
|
||
61
|
Позакласне
читання П. Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в
суботу»
|
||
62
|
Контрольна робота
№6 за творчістю Р. Дала, П. Маара, Т. Янсон
|
||
63
|
Підсумковий урок
|
||
64
|
Повтореня та
узагальнення вивченого за рік із зарубіжної літератури.
|
Зарубіжна література
ЛК -
«Література і культура» ЕК - «Елементи компаративістики» ТЛ -
"Теорія літератури"УС - «Україна і світ»
5
клас ( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
|
Вступ. Казки народів світу
|
|||
|
Світова
література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
|
||
|
Фольклор, його характерні ознаки. Література і фольклор
|
||
|
Розвиток зв`язного мовлення.
Літературний практикум за жанрами фольклорку.
|
||
|
Жанрова специфіка
фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні,
соціально-побутові) , їхні характерні ознаки
|
||
|
Індійська народна
казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських
якостей
|
||
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик»
|
||
|
Китайська народна
казка «Пензлик Маляна»
|
||
|
Арабська народна
казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож)
|
||
|
Арабська народна
казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утілення в образі головного
героя віри в перемогу людини над обставинами.
|
||
|
Брати Якоб та
Вільгельм Грімм. Казка «Пані Метелиця»
|
||
|
Брати Якоб та
Вільгельм Грімм. Казка «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці. Антитеза
|
||
|
Позакласне
читання. Брати Якоб та Вільгельм Грімм. Казка « Бременські музиканти».
|
||
|
Контрольна робота
№ 1 за тематичним блоком « Вступ.
Казки народів світу»
|
||
14
|
Літературні
казки. Творчість О. С. Пушкіна, Г. К. Андерсона, О. Уайльда
О.С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і
Людмила»
|
||
|
О. С. Пушкін. « Казка про мертву царівну і про сімох богатирів»
|
||
|
О. С. Пушкін. « Казка про мертву царівну і про сімох богатирів».
Система образів. Автор.
|
||
|
Г. К. Андерсен «Соловейко»
|
||
|
Г. К. Андерсен «Соловейко»
|
||
19 |
Позакласне читання. Г. К. Андерсен «Снігова
королева»
|
||
20 |
О. Уайльд. Казка
«Хлопчик зірка»
|
||
|
О. Уайльд. Казка
«Хлопчик зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика. Основний конфлікт.
|
||
22
|
Контрольна робота
№ 2 за творчістю О. С. Пушкіна, Г. К. Андерсона, О. Уайльда»
Твори Дж. Кітса, Й.В. Гете, Г. Гейне, Е. Сетона-Томпсона
про природу.
|
||
23
|
Джон Кітс « Про
коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші,його ідея ( Поезія
землі не вмре ніколи)
|
||
24
|
Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього»
|
||
25
|
Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього». Виразне читання напам`ять.
|
||
26
|
Г. Гейне «Задзвени
із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші.
|
||
27
|
Г. Гейне «Задзвени
із глибини…». Зв`язок із фольклором.
|
||
28
|
Е. Сетон- Томпсон. Оповідання «Лобо»
|
||
29
|
Е. Сетон- Томпсон. Оповідання «Лобо». Авторські спостереження за світом
природи.
|
||
30
|
Контрольна робота №3 за творчістю Дж.
Кітса, Й.В. Гете, Г. Гейне, Е. Сетона-Томпсона.
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар